2009年11月11日 星期三

Only Love - Nana Mouskouri

lyrisc 歌詞(轉載自這裡

Only love can make a memory
Only love can make a moment last
You were there and all the world was young
And all its songs unsung
And I remember you then

When love was all
All you were living for
And how you gave that love to me
Only then I felt my heart was free
I was part of you
And you were all of me

Warm, where the days and nights of those years
Painted in colors to outshine the sun
Oh, all the words and the dreams and the tears
Live in my remembrance

Only love can make a memory
Only love can make that moment last
Life was new there was a range to live
Each day a page to live
And I remember you then
When love was all
All you were living for
And how you gave that love to me
Only then I knew my heart was free
I was part of you
And you were all of me

Only love can make a memory
Only love can make a moment last
Life was new there was a range to live
Each day a page to live
And I remember you then

When love was all
All you were living for
And how you gave that love to me
Only then I felt my heart was free
I was part of you
And you were all of me

只有愛能留下回憶
只有愛能使瞬間永恒
妳好似在那方而且全世界因妳而年輕
還有很多一同未唱的歌
此時我又想起了妳

當愛情已成為全部
就如同妳視為自己的生活中
有許多的愛妳給了我
只有這樣才能讓我心感到自在
而我是妳的一部份
妳郤是我的全部

那年的白天與晚上所住的溫暖之處
著出繽紛多姿色彩比陽光還璀璨
啊!所有的文字、想像及淚水
都深深的埋藏在我回憶裡

只有愛能留下回憶
只有愛能使瞬間永恒
全新的生活就好像隔成山一樣的遙遠
每一天生活就像頁面一樣的單調
此時我又想起了妳
當愛情已成為全部
就如同妳視為自己的生活中
有許多的愛妳給了我
只有這樣才能讓我心感到自在
而我是妳的一部份
妳郤是我的全部

只有愛能留下回憶
只有愛能使瞬間永恒
全新的生活就好像隔成山一樣的遙遠
每一天生活就像頁面一樣的單調
此時我又想起了妳

當愛情已成為全部
就如同妳視為自己的生活中
有許多的愛妳給了我
只有這樣才能讓我心感到自在
而我是妳的一部份
妳郤是我的全部

沒有留言: