2009年11月22日 星期日

My Immortal - Evanescence



lyrics 歌詞(轉載自這裡

I'm so tired of being here
身在此處我感到疲憊
suppressed by all my childish fears
被孩子般的恐懼感所抑制著
And if you have to leave
如果你真的要離開
I wish that you would just leave
我希望你現在就走
'Cause your presence still lingers here
你的存在依舊逗留在這裡
And it won't leave me alone
讓我無法不理會


These wounds won't seem to heal
這些傷痛似乎痊癒不了
This pain is just too real
這痛苦真的太過於真實
There's just too much that time cannot erase
太多,讓時間無法抹滅


*When you cried I'd wipe away all of your tears
當你哭泣,我是拭你的淚水
When you'd scream I'd fight away all of your fears
當你受到驚嚇,我幫你趕走所有恐懼
I held your hand through all of these years
多年來我們倆一起 經歷許多
But you still have all of me
你仍然擁有全部的我


You used to captivate me
你曾時時讓我著迷
By your resonating life
因你 那共鳴的光芒
Now I'm bound by the life you left behind
但現在我卻束縛在於你離去的世界裡
Your face it haunts my once pleasant dreams
你的面孔在我的美夢中環繞著
Your voice it chased away all the sanity in me
你的聲音驅逐走我所有的理志
These wounds won't seem to heal
這些傷痛似乎痊癒不了
This pain is just too real
這痛苦真的太過於真實
There's just too much that time cannot erase (*)
太多,讓時間無法抹滅


I've tried so hard to tell myself that you're gone
努力的告訴自己你已不在
But though you're still with me
儘管你繼續存在於我身邊
I've been alone all along
我已獨自一人許久

這首歌的噗浪討論

沒有留言: